Εκδηλώσεις

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ ΠΟΦΣ 2023 ΑΠΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΠΡΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ (ΜΕΓΑΛΗ) 25/62023-3/7/2023

10 ημέρες - 11 νησιά – 430 Nm (Αστυπάλαια - Λέβιθα - Κίναρος - Πάτμος - Μαράθι - Αρκοί -
Λειψοί - Λέρος - Κάλυμνος - Τέλενδος - Ανάφη)

Κυριακή 25 Ιουνίου 2023. Ημέρα επαναληπτικών εκλογών και ημέρα που ξεκινά μια μακρινή και πολύ όμορφη θαλασσινή απόδραση με τον Π.Ο.Φ.Σ. Πρωί - πρωί αφού
ασκήσαμε (από τους πρώτους) το εκλογικό μας δικαίωμα, κατεβήκαμε στη γλίστρα του λιμανιού. Τα σκάφη μας παρκαρισμένα από την προηγούμενη ημέρα, πανέτοιμα και
ετοιμόπλοα μας περίμεναν. Το ραντεβού με όλους είναι στην Αγκινάρα, το ΒΑ κόλπο της Ντίας. Μετρώ συμμετοχές, μας βρίσκω οκτώ. Λείπει ένας. Πού είναι βρε παιδιά ο Α110 ;
Α, να τος, φάνηκε και αυτός στον ορίζοντα και γρήγορα ήρθε κοντά μας. Τα χέρια μας ανυπομονούν να κατεβάσουν τις μανέτες. Παντού γελαστά πρόσωπα. Η θάλασσα λες και
κατάλαβε τη λαχτάρα μας για το ταξίδι, είναι απόλυτος σύμμαχός μας. Τα μοτέρ γουργουρίζουν και αυτά ευτυχισμένα στους καθρέπτες μας. Δίνεται το σύνθημα, καλό μας
ταξίδι, πάμε παιδιά. Τρεις χιλιάδες ίπποι ξεχύνονται αφηνιασμένοι και οργώνουν τη θάλασσα, λες και θέλουν να καταπιούν τα εκατό περίπου μίλια που μας χωρίζουν από τον
πρώτο μας προορισμό, την πανέμορφη Αστυπάλαια.
Φθάνουμε χωρίς πρόβλημα στο νησί και πρυμνοδετούμε στον υπήνεμο ντόκο. Κάθε φορά που προσεγγίζουμε την Αστυπάλαια, μου φαίνεται και πιο όμορφη. Αυτή τη φορά
ειναι ορατή η «πράσινη μετάβαση» στην ενέργεια για το νησί. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ταξί και ηλεκτρικά σκούτερ παντού. Υπάρχει εφαρμογή (για κινητά), που καλείς το ηλεκτρικό
mini-bus να σε πάει όπου θέλεις (!). Η πεντακάθαρη παραλία απέναντι στο ντόκο που δέσαμε μας καλούσε για μια δροσερή βουτιά, ό,τι πρέπει για να χαλαρώσουμε από το
ταξίδι. Παγωμένες μπύρες και πειράγματα στις ξαπλώστρες μέχρι αργά το απόγευμα. Περιήγηση στα καλντερίμια της χώρας το βραδάκι και δείπνο στα γραφικά ταβερνάκια.
Η επόμενη μέρα μας βρίσκει μετά τον πρωινό καφέ να σηκώνουμε άγκυρες για την Κίναρο. Ένα ξερονήσι στη μέση του πουθενά που όμως θέλαμε όλοι να επισκεφτούμε.
Μεσοπέλαγα το Αιγαίο μας έδειξε τα δόντια του. Κάποιοι από την παρέα, που είχαν και μικρά παιδιά μαζί τους, προτίμησαν μια βουτιά στο μεγάλο υπήνεμο κόλπο στη νήσο
Λέβιθα. Οι υπόλοιποι αγνοήσαμε το κόντρα 6άρι και συνεχίσαμε φθάνοντας στο μικρό φιόρδ που σχηματίζει η Κίναρος. Στην άκρη του μια φιγούρα γνώριμη από τα Μ.Μ.Ε μας
περιμένει σε ένα μικρό ντοκάκι, η μοναδική κάτοικος του νησιού, η κυρία Ειρήνη. Ζει μόνη και περήφανη εκεί, σε ένα ταπεινό πέτρινο σπιτάκι δύο μικρών δωματίων.Τιμή μας που τη
γνωρίσαμε. Συζητήσαμε μαζί της και βγάλαμε φωτογραφίες, της αφήσαμε συμβολικά κάποια Κρητικά προϊόντα και κολυμπήσαμε στα κρυστάλλινα νερά του κόλπου.
Επόμενος προορισμός μας η Πάτμος. Συναντηθήκαμε με τα υπόλοιπα σκάφη της παρέας που κατέφθασαν και αυτοί από τα Λέβιθα και δέσαμε όλοι μαζί στην υπήνεμη μαρίνα. Ένα
γρήγορο ντουζ στα σκάφη και βουρ για εξερεύνηση στο νησί. Νοικιάσαμε όλοι αυτοκίνητα και μηχανάκια και τις δυο μέρες που μείναμε κάναμε το νησί… «κουτάλι»! Δεν αφήσαμε
παραλία, αξιοθέατο και μπιτσόμπαρο που να μην επισκεφτούμε. Όλοι μαζί πήγαμε στο σπήλαιο της Αποκάλυψης του Ιωάννη και στο Κάστρο. Η θέα από το Κάστρο είναι
απαράμιλλη και τα σοκάκια της χώρας διατηρημένα άριστα και πανέμορφα. Παντού στο νησί προστατευμένοι κόλποι, μαγικές παραλίες, τυρκουάζ νερά και πανέμορφα τοπία.

Την Τετάρτη το πρωί, αποχαιρετούμε γοητευμένοι την Πάτμο και οι πλώρες μας σημαδεύουν το Μαράθι. Δένουμε όλοι στο μοναδικό ντόκο που υπάρχει στο νησί και
βουτάμε στα δροσερά και διάφανα νερά. Συνεχίζουμε τη θαλασσινή περιήγηση με επίσκεψη στους Αρκιούς που είναι απέναντι. Ρίχνουμε άγκυρες στον όρμο «Τηγανάκια» και
απολαμβάνουμε τον καφέ και το μπάνιο μας σε ένα υπέροχο τοπίο. Αργά το μεσημέρι αναχωρούμε για τους Λειψούς όπου έχουμε διανυκτέρευση. Βόλτα στο νησί, μπάνιο στην
παραλία και δείπνο όλοι μαζί το βράδυ σε μια υπέροχη ταβέρνα, μπροστά στα σκάφη μας. Πέμπτη πρωί αναχωρούμε για Λέρο. Δένουμε στο Λακκί, ένα τεράστιο φυσικό λιμάνι με
μια υπερσύγχρονη μαρίνα, που έχει τα πάντα. Η μαρίνα είναι ασφυκτικά γεμάτη από σκάφη κυρίως των γειτόνων μας Τούρκων. Όλες τις μέρες της περιήγησής μας σε όλα τα
νησιά ήταν εμφανέστατη η παρουσία τους παντού. Όπως μας ενημέρωσαν οι ντόπιοι αυτή την εποχή είχαν το «Μπαϊράμ» κάτι σαν γιορτή - αργία μετά το Ραμαζάνι και η πρώτη
προτίμησή τους είναι τα Ελληνικά νησιά. Δεν αντιμετωπίσαμε πάντως κανένα πρόβλημα εκτός από το «στριμωξίδι» στις μαρίνες.
Στην όμορφη Λέρο μείναμε δυο μέρες, γυρίσαμε το νησί, πήγαμε όλοι στο πολεμικό μουσείο και σε όλα τα αξιοθέατα του νησιού, παντού ομορφιές, υπήνεμοι κόλποι γεμάτοι
με κάθε λογής σκάφη και υπέροχες παραλίες με φυσική σκιά από τα αλμυρίκια που έφταναν μέχρι τη θάλασσα.
Σάββατο πρωί βάλαμε πλώρη για την Κάλυμνο. Πίσω μας αφήσαμε δύο σκάφη της παρέας, του Βαγγέλη και του Μανώλη, που θα έφευγαν για Αστυπάλαια προκειμένου να
συναντήσουν τα σκάφη και τα μέλη της εκδρομής του ομίλου μας που ήταν εκεί. Δέσαμε στην Κάλυμνο και ξεκινάμε την εξερεύνηση στο νησί για ένα διήμερο που είχαμε
στη διάθεση μας. Πήγαμε παντού, μαγευτήκαμε από το φιόρδ στο Βαθύ και επισκεφθήκαμε και την ήσυχη Τέλενδο απέναντι που απέχει μόλις ένα μίλι. Την Κυριακή το
πρωί έφυγαν τα σκάφη του Γιώργου και του Σταμάτη, και αυτά για Αστυπάλαια, για να συναντήσουν την άλλη παρέα. Φύγαμε τη Δευτέρα από Κάλυμνο αποχαιρετώντας το
σκάφος με την παρέα του Γιάννη που αναχώρησαν κι αυτοί και συνέχισαν για τη Νίσυρο.
Ταξιδέψαμε με απόλυτη μπονάτσα από Κάλυμνο στην Αστυπάλαια και μείναμε το βράδυ τη Δευτέρας εκεί στο γνώριμο ντόκο. Την Τρίτη σηκώσαμε άγκυρες και αρνούμενοι να
επιστρέψουμε κατευθείαν στο Ηράκλειο, θελήσαμε να γράψουμε κι άλλα μίλια και επισκεφτήκαμε το φιλόξενο λιμάνι της Ανάφης. Το απόγευμα ξεκινήσαμε το ταξίδι της
επιστροφής στο Ηράκλειο, γεμάτοι και χορτάτοι εικόνες και αναμνήσεις.
Λένε, πως οι αναμνήσεις του παρελθόντος στοιχειοθετούν την ευτυχία του μέλλοντος. Αν είναι έτσι, το ταξίδι αυτό που μας γέμισε τόσες, θα αποτελεί μια ανεξίτηλη γλυκιά
ανάμνηση και προσμονή για το επόμενο ταξίδι.
Ενα μεγάλο ευχαριστώ στη διοίκηση του Ο.Λ.Η και ειδικά στον κ. Μηνά Παπαδάκη για τη δωρεάν παραχώρηση γλίστρας και parking στην προβλήτα 6 κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Επίσης ευχαριστώ όλους τους καπετάνιους και τα πληρώματα για την άψογη συνεργασία και τις όμορφες παρέες που κάναμε.