Έλεγχοι - σημεία προσοχής

 

ΈΛΕΓΧΟΣ ΤΡΕΙΛΕΡ

·       Αέρας στα λάστιχα, ρεζέρβας

·       Αμορτισέρ (βαλβολίνες, ρουλεμάν) Γρασάρισμα

·       Φώτα τρέιλερ (έλεγχος συχνός)

·       Μπροστινή ρόδα τρέιλερ και μηχανισμός ανεβοκατεβάσματος

·       Χούφτα – Μηχανισμός ψεκασμένος με αντισκωριακό, λιπαντικό

·       Αλυσίδα κολιέ που συγκρατεί το τρέιλερ στον κοτσαδόρο, σε περίπτωση που ξεκοτσαριστεί από τη χούφτα (υπάρχουν πολλές πατέντες)

·       Αν το σκάφος είναι αυτοφρεναριζόμενο υπάρχει και ειδικό συρματόσχοινο με γάντζο που στερεώνεται σε ματάκι της βάσης του κοτσαδόρο. Αν το τρέιλερ ξεκοτσαριστεί τραβιέται το συρματόσχοινο και φρενάρει (αρκεί να το πάρεις χαμπάρι έγκαιρα)

·       Κλειδαριά που μπαίνει στο πλαϊνό ματάκι της χούφτας, μετά το κοτσάρισμα, και εμποδίζει το ξεκοτσάρισμα και την πιθανή κλοπή του τρέιλερ (υπάρχουν και άλλοι τρόποι - ψάξτε τους). Υπάρχει και κλειδαριά για τη χούφτα σε περίπτωση που θέλουμε να αφήσουμε το τρέιλερ κάπου για λίγες ημέρες.

·       Αλυσίδα με ναυτικό κλειδί και βάση πάνω στο τρέιλερ που ασφαλίζει το σκάφος

·       Ιμάντες (2) στον καθρέπτη παράλληλοι με το σκάφος που εμποδίζουν το γλίστρημα προς τα πίσω

 

 

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΡΕΜΙΖΑ

·         Έλεγχος λειτουργίας φώτων πορείας (φρένο, φλας, αλάρμ) – Προσοχή να υπάρχει αρκετό καλώδιο για τις στροφές (ιδιαίτερα προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που είναι η θέση κοτσαρίσματος του καλωδίου των φώτων (αν πρόκειται για μετακινούμενα φώτα)

·         Έλεγχος λειτουργίας φώτων σκάφους (Περίβλεπτος, κόκκινο, πράσινο)

·         Έλεγχος αέρα στα μπαλόνια, στα λάστιχα του τρέιλερ

·         Έλεγχος υφασμάτων – Φάσες συγκολλήσεων των πλωτήρων στην πολυεστερικά επιφάνεια

·         Έλεγχος τάπας καταστρώματος ή καρίνας. Αυτή η τάπα όταν το σκάφος είναι εν κινήσει αδειάζει νερά από τα ύφαλα ή το κατάστρωμα. Εν στάση (αν δεν έχει ανεπίστροφη βαλβίδα) ΒΑΖΕΙ ΝΕΡΑ!!!!!! (και βουλιάζεις!!) ΠΡΟΣΟΧΗ

·         Έλεγχος λαδιών μηχανής – μηχανών

·         Έλεγχος λαδιών υδραυλικού τιμονιού

·         Ελεγχος βενζίνης - Ασφάλιση ταπών ρεζερβουάρ

·         Ελεγχος βενζίνης εφεδρικής

·         Σημεία στήριξης ρεζερβουάρ

·         Κύκλωμα τροφοδοσίας και ανακούφισης ρεζερβουάρ και γείωσης (αν προβλέπεται)

·         Φλάντζες φλοτέρ

·         Κολιέδες καλά σφιγμένοι

·         Να μην υπάρχουν νερά στο σκάφος

·         Δεν υπάρχουν υπολείμματα καυσίμων στο εσωτερικό του σκάφους ή διαρροή στη δεξαμενή

·         Σήκωμα της μηχανής που την έχουμε αφήσει κάθετη για να στεγνώσει όταν την πλύναμε μετά την προηγούμενη έξοδο. Αλλιώς θα χτυπήσει η προπέλα στην άσφαλτο σε κανένα σαμαράκι ή λακούβα. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ανοίξουμε τις μπαταρίες και μετά να τις ξανακλείσουμε – Καλό είναι οι μπαταρίες να είναι κλειστές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

·         Στερέωση πάνω στο σκάφος οποιουδήποτε αντικειμένου μπορεί να «πετάξει» με τον αέρα. ΟΛΑ μπορούν να πετάξουν!!

 

ΚΟΤΣΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΤΡΕΙΛΕΡ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

·         Να κουμπώσει καλά η χούφτα – Καλό είναι να την ασφαλίσετε και με μία μεγάλη κλειδαριά που περνάει μέσα από πλαϊνό ματάκι της χούφτας και την εμποδίζει να ανοίξει. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι ασφάλισης. Ψάξτε τους.

·         Στερεώνουμε το τρέιλερ στον κοτσαδόρο με την αλυσίδα

·         Στερεώνουμε το συρματόσχοινο των φρένων (στα αυτοφρεναριζόμενα)

·         Βάζουμε την κλειδαριά στο ματάκι της χούφτας για να εμποδίσουμε τυχαίο άνοιγμά της

·         Σηκώνουμε το ροδάκι του τρέιλερ – ΠΡΟΣΟΧΗ καλό σφίξιμο για να μη φύγει στο δρόμο. ΠΡΟΣΟΧΗ η μανιβέλα να μη δείχνει προς την πίσω πόρτα του αμαξιού γιατί σε μία στροφή μπορεί να τη βάλει μέσα!!

·         Βάζουμε τα φώτα – Αν είναι φορητά :Ούτε πολύ χαλαρά ούτε πολύ στενά αλλιώς το καλώδιο θα κοπεί στις στροφές

 

 

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ/ΤΡΕΙΛΕΡ

·       Δυστυχώς από τα συνήθη διπλώματα δεν προβλέπεται η άσκηση με ρυμουλκούμενο. Εκτός αν βγάλετε δίπλωμα ε’ κατηγορίας.

·       Ρίξτε το σκάφος στη θάλασσα. Πάτε με το αυτοκίνητο και το τρέιλερ κοτσαρισμένο σε μια αλάνα και αρχίστε την «εκπαίδευση». Υπάρχουν ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ διαφορές τόσο στην κίνηση προς τα εμπρός όσο και στην όπισθεν. Προς τα εμπρός χρειάζονται πολύ πιο ανοικτές στροφές (ανάλογες με το πλάτος και το μήκος του σκάφους). Βάλτε πέτρες και βρείτε την ελάχιστη απόσταση που μπορείτε να στρίψετε. Η άσκηση αυτή μπορεί να αποβεί σωτήρια σε πολυσύχναστο χώρο. Εξοικειωθείτε με το πλάτος και το μήκος του σκάφους σας.

·       Προσοχή. Στην όπισθεν το πίσω μέρος του αυτοκινήτου στρίβει αντίθετα από το πίσω μέρος του σκάφους. Ένας εύκολος κανόνας είναι: Θεωρείστε το τιμόνι σαν ένα ρολόι και πιάστε το στην ώρα έξι. Προς όποια κατεύθυνση πάει το χέρι σας προς εκείνη την κατεύθυνση θα στρίψει το σκάφος.

·       Κάνετε μικρές κινήσεις μπρος πίσω. Αν κάνετε λάθος διορθώνονται εύκολα. Μην κάνετε μεγάλες κινήσεις. Δεν θέλετε να «διπλώσει» το σκάφος. Οσο και να προσπαθήσετε δεν θα μπορέσετε να βρείτε να προηγούμενα πατήματα. Αν είστε σε στενό χώρο αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο και να «κολλήσετε».

·       Αν πέσετε σε κίνηση αφήστε όλους τους άλλους να κινηθούν και να καθαρίσει ο δρόμος. ΔΕΝ μπορείτε να κάνετε σφήνες.

·       Αν το σκάφος έχει κοντές σχέσεις και προβλέπετε ότι θα δυσκολευτείτε βάλτε τα αργά. Αν το ξεχάσετε θα σας το θυμίσει μια μυρωδιά καμένου που θα είναι ο δίσκος σας!!!

·       Είναι απαραίτητο να βλέπετε πίσω από το σκάφος -  Αν χρειάζεται πάρτε τους ειδικούς καθρέπτες

·       Στο δρόμο πάμε αργά. Όχι πάνω από 60-70 χλμ. Πρέπει να έχετε υπομονή. Αν το έτερο ήμισυ «βαριέται» ας έλθει με άλλο μέσο. Το τελευταίο που θέλετε είναι η γκρίνια πριν καν ξεκινήσετε.

·       Προσοχή να μην προκαλείτε ουρά αυτοκινήτων πίσω σας. Όπου μπορείτε (πάρκινγκ) να κάνετε χώρο και αφήνετε να σας προσπεράσουν. Έτσι νοιώθετε λιγότερη ψυχολογική πίεση.

·       Κάθε τόσο (ανάλογα με την απόσταση που θα πάμε) σταματάμε σε κάποιο πάρκινγκ και ελέγχουμε το δέσιμο του σκάφους. Οπωσδήποτε αν πέσουμε σε κάποια τρύπα που δεν είδαμε.

·       Το αμάξι προφανώς θα καίει περισσότερο με τη ρυμούλκηση. Έχετε το νου σας για καύσιμα.

·       Μην αφήνετε ελεύθερα πράγματα πάνω στο σκάφος. Θα πετάξουν και θα πετύχουν κανέναν!!!! Στερεώστε τα. Το καλύτερο είναι να μην υπάρχει τίποτα στο κατάστρωμα.

 

 

ΑΦΙΞΗ ΚΑΙ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΗ ΓΛΙΣΤΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ

·         Πριν μπούμε στο χώρο της γλίστρας παρκάρουμε κάπου μακριά και πάμε με τα πόδια να τσεκάρουμε το χώρο. Με το μυαλό μας σχεδιάζουμε τις μανούβρες μας. Ρωτάμε για ιδιαιτερότητες της γλίστρας (βάθος, γλίτσα, σημεία πρόσδεσης κλπ)

·         Τα πιο ευπαθή σημεία του σκάφους είναι τα μπαλόνια, ο καθρέπτης και το πόδι της μηχανής

·         Βγάζουμε τους 2  ιμάντες που ασφαλίζουν το σκάφος στο τρέιλερ

·         Ελέγχουμε και Βάζουμε την ΤΑΠΑ που είναι πίσω στην καρίνα του σκάφους

·         Ελέγχουμε και Βάζουμε την ΤΑΠΑ αποστράγγισης του καταστρώματος και την οποία συνήθως βγάζουμε όταν πλένουμε μέσα το σκάφος για να φεύγουν τα νερά

·         Ανοίγουμε τις μπαταρίες

·         Σηκώνουμε τη μηχανή ανάλογα με την κλίση της γλίστρας και το βάθος του νερού

·         Βάζουμε προστατευτικά μπαλόνια για να μη βρει το σκάφος στα πλαϊνά της γλίστρας

·         Δένουμε ένα σχοινί στην πρύμνη του σκάφους για το κουμαντάρισμα αν είμαστε μόνοι μας

·         Φορτώνουμε ότι πράγματα θέλουμε από το αυτοκίνητο στο σκάφος

·         Φέρνουμε το τρέιλερ μέσα στο νερό σε θέση απελευθέρωσης – Καλό είναι να είναι κοντά σε ένα από τα πλαϊνά της γλίστρας

·         Ασφαλίζουμε το αυτοκίνητο πριν βγούμε από αυτό: Ρόδες στριμμένες, αργό διαφορικό, οι πίσω ρόδες να μην είναι σε γλιστερό σημείο. Βγαίνουμε και βάζουμε τάκους (συνήθως πέτρα) στις πίσω ρόδες

·         Αν είμαστε μόνοι μας: 1) Φρενάρουμε το σκάφος με το πρωραίο σχοινί (μπαρούμα) στο τρέιλερ. Ελευθερώνουμε το σκάφος από τον ιμάντα, λύνουμε το πρωραίο σχοινί και το σκάφος γλιστράει σιγά σιγά στο νερό. Πηγαίνουμε γρήγορα στο πλαϊνό της γλίστρας και χρησιμοποιώντας το πρωραίο και πρυμναίο σχοινί (που έχουμε ήδη βάλει) κουμαντάρουμε και δένουμε το σκάφος στο πλάι της γλίστρας. ΔΕΝ μένουμε στη θέση του εργάτη όταν το σκάφος αρχίσει να γλιστράει από τρέιλερ. Αν το σκάφος είναι μεγαλούτσικο, γλιστρώντας επιταχύνει και δεν θα μπορέσουμε να το συγκρατήσουμε. Μπορεί κάλλιστα να μας φύγει ελεύθερο. Μετά ασχολούμαστε με το αυτοκίνητο και το τρέιλερ.

·         Αν είμαστε με παρέα που ξέρει: Ανεβαίνουμε στο σκάφος, Κατεβάζουμε τη μηχανή μέσα στο νερό – Οχι τελείως (Η μηχανή γενικά πρέπει όταν την ανάβουμε να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο κάθετα – ΠΟΤΕ ΑΝΕΒΑΣΜΕΝΗ ΠΛΗΡΩΣ!!). Βάζουμε μπροστά τη μηχανή πριν απελευθερώσουμε το σκάφος από το τρέιλερ. Βάζουμε πρόσω ελάχιστα για να φρενάρει το σκάφος πάνω στο τρέιλερ. Ο βοηθός ελευθερώνει το σκάφος (σαφώς πιο άνετα αφού δεν φεύγει προς τα πίσω), βάζουμε ανάποδα και το σκάφος γλιστράει από το τρέιλερ. Ο βοηθός ασχολείται με παρκάρισμα του αυτοκινήτου και του τρέιλερ.

·         Αν είμαστε με παρέα που δεν ξέρει: Τα κάνουμε σαν να είμαστε μόνοι μας !!! Δεν είναι ώρα για μαθήματα

·         Προσοχή που θα παρκάρουμε το αυτοκίνητο με το τρέιλερ. Δεν είμαστε μόνοι μας. Θα πρέπει να μην εμποδίζει. Ρωτήστε να μάθετε που θα ενοχλείτε λιγότερο. Διαλέξτε (αν μπορείτε) ένα φωτισμένο χώρο, δίπλα στο λιμενικό γραφείο, σε ένα βενζινάδικο, κάπου που θα έχει κίνηση.

 

 

ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ

·         Ο καπετάνιος μπαίνει στο σκάφος μόνος του αρκετή ώρα πριν τον απόπλου

·         Μιλήστε με τον εαυτό σας φωναχτά τσεκάροντας όλα τα απαραίτητα πριν το ταξίδι

·         Ξεκλειδώνουμε όλα τα ντουλάπια – Φρεσκάρουμε τη μνήμη μας τι περιέχει το καθένα

·         Ετοιμάζουμε τα σωσίβια για το πλήρωμα

·         Τοποθετούμε τον/τους πυροσβεστήρες στην εξωτερική τους θέση

·         Θέτουμε σε λειτουργία τον/τους κινητήρες

·         Θέτουμε σε λειτουργία τα όργανα του σκάφους

·         Τοποθετούμε την πορεία προς το πρώτο σημείο προορισμού (μοίρες, απόσταση, μέση εκτιμώμενη ώρα κατάπλου)

·         Έλεγχος quick stop

·         Κατανομή βάρους και ζύγισμα για καλύτερη πλεύση

·         Αν υπάρχει παρέα:

o      Ο καπετάνιος φροντίζει και είναι υπόλογος για την ασφάλεια του πληρώματος

o      Όταν καταφτάσουν τακτοποιούν τα πράγματά τους σωστά και σε μέρη που δεν θα δημιουργήσουν πρόβλημα

o      Αναλυτική ενημέρωση για το ταξίδι (συνθήκες απόπλου, τι θα συναντήσει και ώρα κατάπλου)

o      Ένα – δύο μέλη να έχουν γνώση ή να ενημερωθούν στα βασικά που αφορούν μηχανή και “οδήγηση”

o      Γνωρίζουν τη χρήση σωσιβίων και βεγγαλικών, πυροσβεστικών και VHF? Αν όχι δείξτε τους

o      Όπως επίσης που είναι τα σωστικά (ξεκλείδωσε τα)

o      Αν υπάρχουν παιδιά: Παιδικά σωσίβια!!!!

o      Αν κάποιος δεν ξέρει μπάνιο να φορέσει σωσίβιο!!!!

o      Μη πάρεις περισσότερα άτομα από αυτά που γράφει η άδεια – Καλό είναι να γνωρίζουν κολύμπι

o      Αν το σκάφος είναι ταχύπλοο ΟΛΟΙ οι επιβαίνοντες πρέπει να γνωρίζουν κολύμπι υποχρεωτικά

o      Αρμοδιότητες μελών πληρώματος στη διάρκεια του ταξιδιού

·         Να μην υπάρχουν ελεύθερα αντικείμενα – Ολα τα σχοινιά δεμένα καλά – Να μη πετάνε διάφορα πράγματα

·         Να μην υπάρχει τίποτα γύρω από τη μηχανή που πιθανόν να την εμποδίζει ή να μπλέξει σε αυτήν – Να είναι ανεβασμένη η σκαλίτσα!!!!

·         Να περάσεις το quick-stop στον καρπό ή στο πόδι!!!

·         Αν αναχωρείς από περιοχή με κολυμβητές, χρησιμοποίησε κουπιά!!

 

 

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

·         Ο καπετάνιος είναι ο “Θεός”!!! Έχει τον πρώτο λόγο , την τελική απόφαση και όλη την ευθύνη. Είναι κάτι που πρέπει το πλήρωμα να το γνωρίζει και να το αποδεχθεί από την αρχή.

·         Καλύτερες ταχύτητες 3800-4200 στροφές (στους δίχρονους δεν αρέσει η παρατεταμένη πολυστροφία – Αυξομείωση 100-300 στροφές κάθε 30”!!!!)

·         Τηρούμε τους κανόνες ασφαλούς πλεύσης και αποφυγής σύγκρουσης

·         Τα μάτια συνέχεια στη θάλασσα, στη πυξίδα, στο gps, στο flow scan και σε όλα τα όργανα ελέγχου

·         Ανά πάσα στιγμή ο καπετάνιος πρέπει να γνωρίζει απ'έξω την πορεία, την υπολειπόμενη απόσταση, χρόνο και καύσιμα, τη μέση ταχύτητα και κατανάλωση.

·         Ο καπετάνιος όρθιος για καλή ορατότητα και πάντα τα μάτια 14 για κολυμβητές ή για ψαροντουφεκάδες (150 μέτρα από σημαδούρα ψαροντουφεκά!!! Σημαντήρας κίτρινος με σημαία κίτρινη και διαγώνια κόκκινη γραμμή που γράφει ΥΔ), για ξέρες (αν υπάρχουν πουλιά, ένδειξη ότι κάτι τρέχει)

·         Όλοι καθιστοί και να πιάνονται. Όποιος θέλει να είναι όρθιος να πιάνεται πολύ καλά αλλιώς θα βρεθεί στο νερό. ΔΕΝ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ. ΔΕΝ ΚΑΘΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΥΠΑΣΤΗ ΚΑΝΕΝΑΣ. Όχι επικίνδυνους χειρισμούς ή ελιγμούς

·         Κανονικά αν το σκάφος είναι ταχύπλοο απαγορεύεται η χρήση του πριν την ανατολή και μετά τη δύση του ηλίου. Αν ταξιδεύεις νύχτα λόγω ανάγκης; Άναψε τους περίβλεπτους φανούς. Αν έχει ραντάρ χρησιμοποίησε το.

·         Παίζουμε με το trim για να βρούμε την κατάλληλη θέση (μεγαλύτερη ταχύτητα, λιγότερη κατανάλωση)

·         Σε οργανωμένες παραλίες: Πλησιάζουμε μέσω του ειδικού διαύλου που πρέπει να υπάρχει. Δεν παραβιάζουμε οριοθετήσεις με σημαδούρες

·         Σε ανοργάνωτες παραλίες: Πλησιάζουμε με πολύ προσοχή και μικρή ταχύτητα. Είναι μία από τις αλλαγές του νέου κανονισμού. Χρησιμοποίησε κουπιά αν νομίζεις ότι δεν μπορείς να κινηθείς με ασφάλεια. Πάντως αν μπορούμε να το αποφύγουμε, καλό θα είναι.

·         Μην πλησιάζεις απόνερα διερχόμενων πλοίων

·         ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να μπούμε στη ρότα: Ακυβέρνητου πλοίου, Αλιευτικού σκάφους, Ιστιοφόρου

·         Κάθε ελιγμός για να αποφευχθεί σύγκρουση πρέπει να είναι σαφής, σταθερός και ξεκάθαρος. Κάθε αλλαγή πορείας προς αποφυγή σύγκρουσης θα πρέπει να είναι αρκετά μεγάλη για να γίνει αντιληπτή από το άλλο σκάφος και μέσα στους κανόνες ναυσιπλοΐας

·         Ποτέ το ένα σκάφος πίσω από το άλλο

·         Καιρός: Αναπροσαρμογή πορείας ή και επιστροφή

·         Προβλήματα: Ψυχραιμία – Υπευθυνότητα (αξιολόγηση προβλήματος και ενημέρωση πληρώματος)

·         Αν πάθει κάτι κάποιος, δίνουμε πρώτες βοήθειες και ειδοποιούμε την πλησιέστερη Λιμενική Αρχή

·         ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ

o        Ειδοποίησε με το VHFή με το κινητό (Πλησιέστερο Λιμεναρχείο, πλοίο, ή με το κινητό το Θάλαμο Επιχειρήσεων ΥΕΝ)

o        Δίνουμε Στοιχεία και κινητό, Όνομα και λιμάνι λεμβολογίου σκάφους, Θέση (στίγμα), φύση κινδύνου και αριθμό επιβαινόντων

o        Αριθμός 112 από κινητό: Πανευρωπαϊκός Αριθμός Κλήσης Εκτάκτου Ανάγκης. Θα σε συνδέσουν με Αστυνομία (100), ΕΚΑΒ (166), Πυροσβεστική (199), Λιμενικό (108)

o        Χρησιμοποίησε την ημέρα καπνογόνο και νύχτα βεγγαλικά

o        Χάλασε η μηχανή: Ρίξε την πλωτή άγκυρα

o        Φορέστε όλοι σωσίβια

o        Άτομο στη θάλασσα: Ρίχνουμε κυκλικό σωσίβιο κρατώντας την άκρη του σχοινιού. Προσοχή στη φορά του ανέμου!!!

o        Σε περίπτωση πυρκαγιάς χρησιμοποίησε τον πυροσβεστήρα

o        Αν ανατραπεί το σκάφος, μείνε κρατημένος επάνω του

o        Η βοηθητική μηχανή πάντα σε καλή κατάσταση

 

ΑΝΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ ΑΠΟ ΤΗ ΓΛΙΣΤΡΑ

·       Ρίχνουμε το τρέιλερ στη θάλασσα – Ασφαλίζουμε το αυτοκίνητο όπως και όταν το ρίχναμε

·       Φέρνουμε το σκάφος στην ευθεία

·       Μηχανή ελάχιστα πρόσω για να “σκαρφαλώσει” το σκάφος στο τρέιλερ – Προσοχή το βάθος της γλίστρας – Η μηχανή ψιλοσηκωμένη ανάλογα με το βάθος για να μη βρεί κάτω στη γλίστρα!! Φέρνουμε το σκάφος στη θέση που θέλουμε πάνω στο τρέιλερ

·       Αν είμαστε μόνοι μας, (κινητήρες σε πρόσω) πηδάμε κάτω, γαντζώνουμε το σκάφος με τον ιμάντα και παίρνουμε τα μπόσικα. Σβήνουμε τη μηχανή. Δεν ανεβάζουμε το σκάφος πάνω στο τρέιλερ πριν σβήσουμε τη μηχανή γιατί μπορεί η μηχανή να βγει από το νερό!! Ανεβάζουμε τη μηχανή γιατί μπορεί να βρει κάτω κατά την έξοδο του τρέιλερ από τη θάλασσα. Αν υπάρχει βοηθός κάνει αυτός τις ενέργειες με τον ιμάντα. Σβήνουμε και πάλι τη μηχανή μόλις πάρει τα μπόσικα. Ανεβάζουμε τη μηχανή.

·       Μαζεύουμε τον ιμάντα  (προσοχή ο ιμάντας να μη διπλώνει στο τύλιγμα γιατί αδυνατίζει) και τον φτάνουμε στο τέρμα

·       Ασφαλίζουμε το σκάφος με την αλυσίδα του τρέιλερ. Καλό είναι τα υπάρχει  δεύτερος κρίκος στην καρίνα της πλώρης σε περίπτωση που πάθει ζημιά ο κρίκος στον οποίο πιάνει ο ιμάντας.

·       Ασφαλίζουμε το σκάφος στο τρέιλερ με το πρωραίο σχοινί (για να μη χοροπηδάει)

·       Στον εργάτη, το ράουλο της πλώρης πρέπει να βρίσκεται πάντα πάνω από τον κρίκο πρόσδεσης (για να μην έλθει το σκάφος στο παρμπρίζ)

·       Βγάζουμε το τρέιλερ με το σκάφος από το νερό. Σταματάμε για λίγο στην κλίση της γλίστρας ώστε να φύγουν τα νερά μέσα από το τρέιλερ

·       Παρκάρουμε κάπου ώστε να μην ενοχλούμε.

·       Κατεβάζουμε τη μηχανή κάθετα να φύγουν τα νερά - Ξανανεβάζουμε τη μηχανή αλλιώς  θα βρει κάτω κατά το ταξίδι

·       Μαζεύουμε τα προστατευτικά των μπαλονιών - Κλείνουμε τις μπαταρίες

·       Ελέγχουμε και Βγάζουμε την τάπα (αν υπάρχει) που είναι πίσω στην καρίνα του σκάφους για να φύγουν τα τυχόν νερά. Αλλιώς μαζεύονται και μυρίζουν

·       Στερεώνουμε το σκάφος πάνω στο τρέιλερ με τους κάθετους ιμάντες που εμποδίζουν το σκάφος να γλιστρήσει πάνω από το τρέιλερ. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι δεσίματος.  Ο καλύτερος είναι με 2 κάθετους ιμάντες δεξιά και αριστερά από την μηχανή που πιάνουν στον καθρέπτη και στο τρέιλερ. Να αποφεύγεται ο ένα ιμάντας που πιάνει εγκάρσια το σκάφος γιατί πιέζει τα μπαλόνια.

·       Βάζουμε τα φώτα (αν είναι πρόσθετα)

 

 

ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ ΣΤΗ ΡΕΜΙΖΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

·       Στην είσοδο το πλένουμε (από τις φούσκες και κάτω, τη μηχανή και μέσα. Γιαυτό πρέπει να βγάλουμε την τάπα που είναι στα πόδια του καθίσματος του κυβερνήτη για να φύγουν τα νερά.

·       Γέρνουμε το σκάφος λίγο προς τα πίσω (σηκώνοντας από τον κοτσαδόρο) να φύγουν τυχόν νερά

·       Γλυκαίνουμε τη μηχανή (Τα αυτιά από πίσω για να στηρίζονται) ΠΡΟΣΟΧΗ : Αν δεν βγαίνει νερό από τη μηχανή μετά 3-4 δευτερόλεπτα σβήνουμε αμέσως τη μηχανή) Γλυκαίνουμε μόνο για 2-3 λεπτά γιατί το νερό που μπαίνει είναι ούτως ή άλλως λίγο

·       Παρκάρουμε

·       Φυλάμε τα διάφορα – Κλειδώνουμε

·       Καλό είναι να μη βάλουμε το κάλυμμα για να στεγνώσει το σκάφος. Να το βάλουμε αργότερα ή την άλλη μέρα

·       Από καιρού εις καιρόν θέλουν βγάλσιμο οι μοκέτες και πλύσιμο από κάτω όλο το σκάφος για να φύγουν οι βρομιές

 

                                                                     Επιμέλεια: Ηλίας Σανιδάς